Rådgivningsvirksomheden LMO har netop kunne fremlægge sit årsregnskab for sin bestyrelse. Det skulle således have været en tilfreds direktør, der kunne præsentere et plus på lidt over fire millioner kroner - og det på baggrund af en omsætning på cirka 255 millioner kroner.

- Det er et klart tilfredsstillende regnskab, som afspejler en stigning i både omsætning og indtjening. En indtjening, der er sket uden generelle prisstigninger, men gennem en stabil drift og en stor indsats fra medarbejderne. Årets resultat er 45 procent bedre end 2013, hvilket jeg naturligvis er meget tilfreds med, siger administrerende direktør Jan Winther i en pressemeddelelse.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Over hele linjen

Det oplyses, at resultatet ikke mindst skyldes, at LMO har formået at tiltrække en række nye kunder, og at medarbejderne har holdt fokus i dagligdagen og dermed fastholder eksisterende kunder.

- Vi kan se, at det er alle afdelinger i LMO, der bidrager til en generel pæn stigning. Jeg lægger meget vægt på sorte tal over hele linjen, for når vi som kompetent rådgivningsvirksomhed vil vise kunderne, at vi er i stand til at yde kompetent rådgivning, er det vigtigt, at vi selv har styr på økonomien. Det viser årsregnskabet for 2014 tydeligt, at vi har, siger Jan Winther og tøver ikke med at kalde det et robust regnskab.

tilfreds bestyrelse

Bestyrelsesformand Nis Hjort er på vegne af bestyrelsen ligeldese meget tilfreds med LMO's resultat.

- Det er fantastisk at se, at LMO allerede i det første "rigtige" driftsår efter fusionen formår at komme ud med så flot et resultat. Det understreger endnu engang, at det, som de to daværende bestyrelser besluttede, var den rigtige vej at gå, siger Nis Hjort således.

LMO's bestyrelse er samtidigt med årsregnskabet blevet præsenteret for dokumentation for, at fusionen ikke har kostet mere end forventet.

Artiklen fortsætter efter annoncen

- Vi kan se, at vi allerede i 2014 har opnået en stor del af de synergier til en værdi af 10 millioner kroner, der blev sat som mål inden fusionen. En værdi, der i en vis udstrækning er brugt til at sikre LMO's fremtid og igangsætte tiltag, der kan hjælpe i rådgivningen af den enkelte kunde i dagligdagen, siger Nis Hjort.