Agco øger salget med 17 procent i årets første ni måneder sammenlignet med 2017.

Med et øget salg på 6,8 milliarder amerikanske dollars i årets første ni måneder, har Agco øget salget med hele 17 procent sammenlignet med de første ni måneder i 2017.

Omsætningen er steget med 11,5 procent, hvor især det Nordamerkanske og Europiæske markedet vækster med henholdsvis 12,8 og 14,4 procent.

Det er især mejetærsker som trækker læsset. I Nordamerika er antallet af solgte mejetærsker steget med 13 procent, mens antallet i Europa er steget med 17 procent. Samtidigt er antallet af traktorer steget med tre procent i Nordamerika og 1 procent i Europa.

- Den globale afgrødeproduktion for 2018 forventes at være moderat sammenlignet med 2017, fortæller Martin Richenhagen, direktør for den amerikanske koncern af landbrugsmaskiner, Agco.

Afspil igen

Læs mere

Luk annonce

- En god høst i Nordamerika kompenseres for den lavere produktion i EU, Argentina og Australien på grund af tørre forhold, fortæller Martin Richenhagen.

- Det øgede kornforbrug i år forventes dog at resultere i lavere lagerbeholdninger i slutningen af året.

Stærk i Tyskland

- Den globale industriudsalg af landbrugsudstyr i de første ni måneder af 2018 blev blandet på Agcos nøglemarkeder med fremtidig efterspørgsel afhængig af faktorer som råvareprisudvikling samt regeringens handels- og landbrugsstøttepolitik, fortæller Martin Richenhagen.

Omsætningen i Europa og Mellemøsten steg med 15 procent i de første ni måneder af 2018 i forhold til samme periode i 2017,

- Salgsvæksten var stærkest i Tyskland, England og Frankrig. For hele året 2018 forventes der et fald i efterspørgsel i hele branchen i forhold til 2017.

- Vi forventer, at forhøjet kornefterspørgsel drevet af befolkningstilvækst og øget proteinforbrug vil resultere i gunstige indkomstniveauer for landmænd, fortæller Martin Richenhagen i forbindelse med offentliggørelsen af Agcos kvartalsregnskab.