Tilføj til lytteliste
Tilføj til lytteliste
Tilføj til lytteliste
På lytteliste
Tilføj til lytteliste
Lyt til artiklen:
Dansk virksomhed afsætter en halv milliard daggamle kyllinger
De senere års rekordafsætninger i DanHatch Group er blevet toppet med et salg på 503 millioner daggamle kyllinger i 2023, hvilket var 13 millioner mere end i 2022.
I en pressemeddelelse skriver virksomheden, at den øgede afsætning især kan tilskrives aktiviteterne i Frankrig, hvor koncernen i løbet af det forgangne år overtog endnu et rugeri.
Omsætningen blev løftet fra 1,2 milliarder kroner i 2022 til 1,3 milliarder kroner i 2023. Året endte med et overskud på 62 millioner kroner før skat, hvor det især var det polske datterselskab, der udmærkede sig med et overskud på 38 millioner kroner før skat.
- Det er med stor tilfredshed, at vi kan se, at DanHatch gennem årene har øget deres afsætningsmængder og i 2023 nået denne milepæl på en halv milliard kyllinger. I 2024 er målet at igangsætte tiltag for udvidelse af den fremtidige kapacitet, så den sunde vækst i DanHatch kan fortsætte, siger Henning Haahr, som udover formandsposten i DanHatch Groups bestyrelse også er Group CEO i Danish Agro, der sammen med DLG ejer DanHatch.
DanHatch Group er Europas største uafhængige leverandør af daggamle slagtekyllinger med rugeriaktiviteter i Danmark, Polen, Finland og Frankrig. Kerneforretningen er drift af slagtekyllingerugerier med tilhørende opdræts- og rugeægsproduktion.