Lyt til artiklen:

Fliegl kommer med hydraulisk hjultræk

00:00
Hastighed: ???x
01:14

Hos Fliegl står deres topmodel og skinner i sort, men man skal ikke lade sig narre, da der stadig inden under er den kendte galvanisering.

Men farven er ikke det nye. Det er dét, der sider nedenunder. Vognen har fået hydraulisk hjultræk.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Hjultrækket kan lægge omkring 90 kilowatt på den midterste aksel, ved hjælp af PTO og en hydraulik pumpestation.

Vognen er desuden isobus-kompatibel, hvor alt kan styres fra skærmen. Desuden kan man med autofunktion på vognen få nemmere aflæsning for chaufføren.

Som noget ekstra smart er der indbygget i denne autofunktion, at når den køre helt tilbage med afskubberslæden, så kører den lige lidt frem igen, inden den en sidste gang kører helt mod bagenden for at sikre, at vognen er tømt ordentligt under aflæsning. Efter den cyklus vender den selv tilbage til start og lukker bagsmækken. Det hele bare med et tryk.

Vi har fået en snak med Mikkel Gasbjerg, eksportansvarlig hos Fliegl, omkring de nye vogne, der står på standen.