Danskere hader ikke landbruget. Tre ud af fire danskere er ifølge analysebureauet Carat Deep Blue positive overfor landbruget. Men det kan stadig hos nogle danskere knibe med forståelsen for fødevareerhvervets betydning for Danmark.Det skriver Food & Culture.

Derfor søsætter Landbrug & Fødevarer en ny reklamekampagne, der skal give danskerne billeder på nethinden af, hvad fødevareerhvervet bidrager med.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Den nye kampagne fortsætter i samme spor som den forrige kampagne, der skulle overbevise flere danskere om fødevareerhvervets rolle.

I reklamefilm og annoncer vil landbruget hen over efteråret skitsere sine bud på løsninger af vanskelige spørgsmål som vækst, eksport, energibehov og beskæftigelse.

- Vi går tættere på de mennesker, der arbejder i erhvervet og giver svar på store spørgsmål som energi og miljø, hvor Landbrug & Fødevarers medlemmer er en del af løsningen, siger Frederik Preisler fra reklamebureauet Mensch, der står bag kampagnen, til Food & Culture.