Hvis du kan opføre dig ordentligt, så må du gå udenfor.

Sådan lyder sloganet i en ny kampagne, der skal fastholde den gode søgning til jordbrugsskolernes Dyr, Planter og Natur-linjer.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Der bliver lokket med jord under neglene og udendørs glæder, når de grønne uddannelser igangsætter en ny hvervekampagne i morgen, fredag den 9. september. Kampagnen skal fange interessen hos de 13-17-årige for uddannelser inden for Dyre-, Plante- og Natur-linjerne, som i den seneste tid har fået rigtig mange ansøgninger.

Det er 19 erhvervsskoler med uddannelser inden for alt fra dyrepasser, gartner, skovtekniker, green-keeper og landmand, der skyder 1,2 mio. kroner i kampagnen sammen med Landbrug & Fødevarer.

Kampagne på Facebook

Kampagnen går i øjenhøjde med de 13-17-årige, som er målgruppen for det nye initiativ. Derfor har man blandt andet valgt, at Facebook bliver den primære platform.

Her kan de unge prøve sig af i forhold til kampagnens andet slogan: ’Du har brugt ti år i skolen på at lære at sidde stille. Det vil vi godt lave om på’. Blandt andet ved en indgang, der er udformet som en test med spørgsmål som ’Hvad kan du bedst lide at have fingrene i’ og svarmulighederne ’En person, der skylder mig penge’, ’En trykfølsom skærm på grund af mine trykfølsomme negle’ og ’Noget at rive i’.