Arla relancerer sit brand med et nyt slogan "Let in the Goodness" eller på dansk "Nyd det gode", som vil blive ledsaget af den største internationale marketingkampagne i mejerivirksomhedens historie.

- Mælk er efterspurgt på verdensplan, og herhjemme er mejeriprodukter en del af hverdagen for langt de fleste af os. Det er der et stort potentiale i, og det sætter vi os nu for at forløse med en ny markedsføring. I Arla har vi en stærk mejeritradition og er kendt for at producere og eksportere sunde, naturlige og ansvarlige mejeriprodukter, som er nogle af verdens bedste. Med udgangspunkt i den stærke historie ønsker vi at styrke det globale kendskab til Arla, siger koncernchef Peder Tuborgh i en pressemeddelelse.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Tættere på naturen

"Nyd det gode" afløser det tidligere slogan "Tættere på naturen".

En kampagne som Arla fik en del kritik for og blandt andet fik daværende miljøordfører og senere fødevareminister Mette Gjerskov (S) til at beskylde Arla for at vildlede forbrugerne:

- Man har i årevis forsøgt at bilde forbrugerne ind, at vi lever i Morten Korchske tider. Det er helt usagligt, sagde hun blandt andet

Danmarks Naturfredningsforening (DN) og Forbrugerrådet meldte kampagnen til Fødevareregion Vest med den begrundelse, at den giver "et indtryk af, at produkterne produceres i balance med naturen, hvilket konventionel landbrugsproduktion bestemt ikke gør."

"Nyd det gode" lagde først i land i Tyskland, Danmark og Holland, og er siden blevet lanceret i Sverige.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Arlas logo forbliver det samme, men visuel udtryk på emballager og i kampagnen er nyt.