MASKINBLADET, BERLIN. Topmodellen i Deutz-Fahrs nye 7-serie - Agrotron 7250 TTV indtager nu et nyt segment med 250 hestekræfter og trinløs transmission. I den tidligere serie bød topmodellen kun på 204 hestekræfter, og der skulle boost til for at nå en ydelse på 223 hestekræfter.

Desuden har hele 7-serien fået et designmæssigt løft, hvor de italienske designere har skabt et mere moderne udtryk og en fuldstændig ny kabine, som har fået navnet Maxi Vision Cab.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Kabinen er spækket med teknologi, og der har været stort fokus på komforten for føreren.

Interiør og materialevalg er lyst og indbydende, og Deutz-Fahrs folk sammenlignede det i forbindelse med præsentationen i denne uge i Berlin med en bils lækre interiør. Desuden er aircondition blev kraftigt forbedret.

Den nye affjedring af både kabine og sæde har gjort arbejdet i traktoren meget komfortabelt for føreren.

Dertil kommer, at armlænet helt nyudviklet, og Deutz-Fahrs produktspecialister kalder det ikke længere et armlæn, men en kommandocentral.

De fremhæver desuden, at alle funktioner er placeret, så føreren har god oversigt over dem, og den nye Isobus-kompatible touch-screen-monitor - iMonitor-2 - giver gode muligheder for at konfigurere alle traktorens funktioner.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Udsynet er desuden forbedret med en frontrude i et stykke, så der ikke er sprosser til at forstyrre udsynet.

Generel opgradering af 6-serien

Nyhederne i 6-serien er knapt så omfattende som i 7-serien.

Det nye design fra 7-serien går igen i 6-serien, og ellers består nyhederne mest af en generel opgradering og forfining af serien.

- Blandt de mest markante nyheder i serien er, at alle modellerne har fået et helt nyt og blødt powershift, som er indstilleligt.

Det er noget, som kunderne har efterlyst i den tidligere serie.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Der er også nyheder i kabinen, men de er knapt så omfattende som i den nye 7-serie. Og frontruden har stadig tværgående sprosser forneden i begge sider.

Både 6- og 7-serien har fået boost på bremserne, som øger bremsekraften med mere end 30 procent og betyder, at der skal trædes knapt så hårdt på bremsepedalen.

Begge seriernes motorer bygger nu på SCR-teknologien og anvender også Adblue. Desuden er der placeret en påfyldningsstuds til diesel i begge sider.

Den danske Deutz-Fahr-importør, HCP, oplyser, at modellerne i både 6-serien og 7-serien er klar til levering på det danske marked i oktober.

Læs mere om Deutz-Fahr-nyhederne i Maskinbladet den 21. september.