Lyt til artiklen:

Dansk Dæk Service får ny servicepartner i Kolind

00:00
Hastighed: ???x
03:54

Landbrugsservice ApS forhandler fremover Ovethis landbrugsprodukter med adgang til Ovethis lager. De kan desuden bruge Ovethis fagfolk som sparringspartnere efter behov. Og dét betyder ekstra god service til landbrugskunderne på Djursland, skriver Dansk Dæk Service i en pressemeddelelse.

Der bliver nu nemmere adgang til Ovethis udbud af dæk, fælge og rådgivning inden for landbrugs- og entreprenørmaskiner i Kolind og omegn. Jørgen Konrad, der står bag Landbrugsservice ApS i Bredgade 38, Kolind, har nemlig indgået en servicepartneraftale med dæksalgsvirksomheden Ovethi - Dansk Dæk Service, der har 11 afdelinger fordelt over hele landet, dog ingen på Djursland. I tilgift til egne afdelinger har Ovethi til gengæld en række servicepartnere i byer, hvor de ikke selv er til stede - nu også Kolind.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Thomas Thinggaard, adm. direktør i og medejer af Ovethi, forklarer:

- Servicepartneraftalen med Landbrugsservice ApS betyder, at firmaet bliver et ekstra Ovethi-handelssted. Dermed kan vi hjælpe hinanden i området til gavn for vores landbrugskunder, når de behøver hjælp med dæk, fælge og rådgivning, siger han.

Fra lærling til ejer

Jørgen Konrad, der står bag Landbrugsservice ApS, blev uddannet landbrugsmaskinmekaniker i 1999 efter endt læretid hos N. Nielsen & Sønner. Han arbejdede i firmaet frem til 2013, hvor han besluttede at etablere sin egen forretning, som han drev til juni '20. Her fik han mulighed for at overtage N. Nielsen & Sønner-forretningen, dvs. kundekartotek, bygninger og medarbejdere, som han i den forbindelse lagde sammen med sit eget firma under navnet Landbrugsservice ApS.

Virksomheden har i dag, hvad der svarer til seks fuldtidsansatte og tilbyder service af landbrugs- og entreprenørmaskiner for kunder i området. Derudover er Jørgen i gang med opstart af nysalg af nye New Holland-maskiner, godkendt under forhandleren Lyngfeldt af New Holland Danmark.

Bedre handelsbetingelser og service

Om det nye servicepartner-samarbejde med Ovethi forklarer Jørgen Konrad:

Artiklen fortsætter efter annoncen

- Jeg har handlet hos Ovethi de sidste par år, og det er gået rigtig godt. Nu har vi yderligere formaliseret vores samarbejde, således at min forretning har endnu bedre handelsbetingelser over for kunderne, end vi havde før. Qua vores nye Ovethi-servicepartner-status kan vi nemlig servicere kunden fra A til Z - både i forhold til værkstedsarbejdet og nu også dæk og fælge, fremfor i mange situationer at sende kunden videre til Ovethi, siger Jørgen Konrad.

- Dét betyder et handelsled mindre for kunden - og dermed hurtigere tilbage til arbejdet.

Produkter, brands og kollegial sparring

- Jeg er superglad for det nye samarbejde med Ovethi og glæder mig rigtig meget over, at jeg nu har meget nemmere adgang til produkter, der leveres fra dag-til-dag, diverse brands samt kollegial sparring ét sted. På grund af den nemme adgang til dels Ovethis produkter og lager, dels Ovethis specialiserede kompetencer og knowhow inden for dæk og fælge til landbrugs- og entreprenørmaskiner, er der ingen tvivl om, at kunderne i området nu får flere muligheder, end de tidligere har haft, tilføjer Jørgen Konrad.

Thomas Thinggaard er enig.

- Vi er rigtig glade for at have fået en aftale i hus med en god og solid partner som Landbrugsservice ApS, der kan varetage vores interesser over for landbrugssegmentet i området. Er der fx en af vores kunder, der punkterer under markarbejdet, så kan han få hjælp fra Jørgens firma frem for at skulle have fat i en Ovethi-afdeling, der måske ligger længere væk.

Artiklen fortsætter efter annoncen

- Vi har kendt Jørgen i flere år, og vores partneraftale muliggør og formaliserer de synergier, vi kan bibringe hinanden. Vi har store vækstambitioner, og med Jørgen og hans firma som ny servicepartner har vi plantet endnu et lille Ovethi-flag på Danmarks-kortet, der gør, at vi kan servicere endnu flere kunder, siger Thomas Tinggard.