Tilføj til lytteliste
Tilføj til lytteliste
Tilføj til lytteliste
På lytteliste
Tilføj til lytteliste
Lyt til artiklen:
Mr. DLG takker af efter 48 år
Det var med titlen som sækkeopsprætningsmand, at Mads Peter Madsen havde første arbejdsdag hos DLG på havnen i Aalborg den 14. juni 1976.
Allerede få dage efter havde han dog fået nok og sagde fra. Men han blev af sin chef overtalt til at blive og fik i stedet en anden arbejdsopgave.
Og det var nok meget godt; i hvert fald er Mads Peter Madsen her 48 år stadig ansat - lidt endnu. Den 2. april har han sidste arbejdsdag. Det skriver DLG i en pressemeddelelse.
Efter tre år på fabrikken i Aalborg blev Mads Peter Madsen chauffør i DLG, hvilket han var i 17 år.
- Det var en sindssyg sjov tid, og vi havde et rigtig godt sammenhold. Livet som chauffør er dejligt frit, men vi fik også lov til at arbejde for det. Det var ikke unormalt, at vi arbejdede op mod 3.000 timer om året. Det er der heldigvis ikke mange, der gør i dag, siger Mads Peter Madsen, der blandt andet var med til at få indført, at der var flere chauffører om at dele en lastbil, og at telefoner blev en del integreret del af lastbilerne.
Udover arbejdet som chauffør har den erfarende DLG-mand også været tillidsmand og medlem af DLG's repræsentantskab. I 1996 skiftede han lastbilen ud med jobbet som vognparkansvarlig.
- Vi havde ikke ordentligt styr på vores data, registreringer og vores omkostninger. Eksempelvis var der ingen, der havde styr på, om vi betalte for meget for vores værkstedsregninger. Så jeg løftede fingeren og kom med en kvik bemærkning om, at vi kunne spare én million om året ved at gøre A, B og C. Efter det første år havde vi sparet tre millioner, husker Mads Peter Madsen.
I nogle kredse er han kendt som Mr. DLG, og han ville egentligt gerne have fortsat og runde de 50 år i DLG, men nu lytter han i stedet til kroppen, konen og helbredet.
Otiummet skal nydes med rejser til udlandet og i Nørresundby, hvor Mads Peter Madsen er bosiddende med sin kone og sin datter.