Lyt til artiklen:

Direktør: Bredal og Bogballe er bedst som rød og blå

00:00
Hastighed: ???x
02:39

Siden juli 2023 har Karsten Skovgaard Nielsen siddet i direktørstolen hos Bogballe og Bredal, der er kommet under samme hat. Det er de to producenter også på Agritechnica, hvor de deler hver side af en nydelig stand.

Mellem rød og blå side på standen pendulerer Karsten Skovgaard Nielsen, nøjagtigt som han gør i hverdagen, hvor han går meget op i at lade de to brands være sig selv.

Artiklen fortsætter efter annoncen

- Det fungerer rigtig godt at pendulere frem og tilbage. Jeg vil ikke være en stopklods, det sted jeg ikke er, og derfor skal det også fortsætte med to stærke, selvstændige teams. Det fungerer rigtig fint, at jeg har 50 procent af tiden hvert sted. Det giver selvfølgelig en pakket dag, når jeg er der, men så kan jeg være i berøring med så meget som muligt, siger direktøren, der også går meget op i synlighed og derfor starter sine dage med at gå gennem produktionen.

- Det er en lille ting, men så ved de, jeg er der, konstaterer han.

Han har ingen intentioner om at gøre Bredal til Bogballe eller Bogballe til Bredal.

- De kulturer, der er i virksomhederne er så forskellige fra hinanden. Selvom de ligger 10 kilometer fra hinanden i gødningsspredernes Silicon Valley og producerer ens produkter, så er det så forskellige virksomheder, at vi skal værne om dem og holde dem hver for sig, siger Karsten Skovgaard Nielsen.

rich-media-2
Rød og blå på hver sin side af samme stand - naturligvis med fælles personalerum. Foto: Theis Meilby Eriksen

Synergier

At Bogballe og Bredal skal leve hver for sig betyder dog ikke, at de synergieffekter, der er de to producenter imellem, skal gå tabt.

Artiklen fortsætter efter annoncen

- Især på indkøbssiden har vi allerede sat nogle stærke ting i søen, hvor indkøbere fra rød og blå side har mødtes og snakket sammen og mødtes med fælles leverandører, fortæller direktøren, der anerkender at de to brands komplementerer hinanden.

- Det er jo klart, at der på indkøbssiden er nye muligheder for at købe stærkere ind. Men det er også klart, at markedsudvikling i et specifikt land eller område er noget, vi kan dele.

Ligeledes kan Bredal og Bogballe også hjælpe hinanden på udviklingssiden, hvis man ser en trend eller tendens. Det betyder dog ikke, at der er et ønske om samme importør til de to brands.

- Det er ikke et mål i sig selv. Hvis det er det rigtige, så gør vi det. Vi har allerede lande, hvor vi har samme importør, og hvor det fungerer godt, men vi skal vælge det rigtige, siger Karsten Skovgaard Nielsen.

rich-media-4
Der var fri strøm af mennesker mellem de to sider af standen. Foto: Theis Meilby Eriksen.