Lyt til artiklen:

TV gør dig klog på økonomi og ledelse

00:00
Hastighed: ???x
02:15

Hvordan får jeg en mere robust økonomi? Hvordan rekrutterer jeg de rigtige medarbejdere? Og hvordan kan jeg arbejde strategisk med bæredygtig udvikling? Spørgsmålene er mange, når man er leder i landbruget, og i fire nye afsnit af magsinet "Bundlinjen" forsøger Seges at give svarene. Det skriver Seges Innovation i en pressemeddelelse.

De fire udsendelser zoomer ind på henholdsvis ESG, virksomhedsledelse, økonomisk robusthed og den attraktive arbejdsplads.

Artiklen fortsætter efter annoncen

- Den store usikkerhed i verden omkring os betyder, at danske landmænd har større behov end nogensinde for at arbejde professionelt med økonomi og ledelse. I Bundlinjen vil vi inspirere landmændene til arbejdet og give gode råd til, hvordan de gribe ledelsesopgaven an i det daglige arbejde på bedriften, siger afdelingsleder Karina Bjørn fra Marketing og Fagkommunikation i Seges Innovation.

I udsendelserne diskuteres de forskellige temaer af et engageret panel af landmænd og eksperter. Diskussionen krydres med spørgsmål fra landmænd fra hele landet, der efterspørger gode råd om alt fra klimakreditter til økonomiske værktøjer.

Store forventninger

Seges har store forventninger til "Bundlinjen", som har været flere måneder undervejs, fortæller Karina Bjørn.

- Vi har lagt mange kræfter i produktionen af TV-magasinet, og vi håber, at landmændene tager godt imod de fire nye afsnit. Landbruget går en omskiftelig tid i møde i de kommende år, og der er ingen tvivl om, at opdateret viden om økonomi og ledelse er alfa og omega, siger hun.

TV-magasinets ekspertpanel består af formand Anders Harck fra sektorbestyrelsen for Økonomi & Virksomhedsledelse i Landbrug & Fødevarer, landbrugsdirektør Pernille Stenstrup Christiansen fra Danske Bank og virksomhedsrådgiver Lene Nygaard fra Patriotisk. Derudover er chefkonsulent Ivan Damgaard og arbejdsmiljøchef Helle Domino fra Seges Innovation med i panelet.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Bundlinjen udkom første gang i slutningen af 2021 med fem udsendelser om blandt andet strategi og digitale værktøjer. TV-magasinet vandt dengang Danske Fødevare- og Landbrugsjournalisters pris for årets bedste tv-produktion.