Abonnementsartikel

De første servicebiler er allerede taget i brug, og flere er på vej til Semler Agro.

- Service er alfa og omega, og derfor er det virkelig nødvendigt, at servicemontørerne har ordentlige biler til opgaven, fortæller Gert Freddy Jensen, servicechef hos Semler Agro, mens han viser to af de nye servicebiler frem.

Semler Agro får fornyet vognparken sammen med den nye John Deere-struktur i form af 30 nye Volkswagen, som fordels i de enkelte afdelinger.

Vi vil også sørge for, at reservedele til næste dags opgaver bliver sendt ud til servicemontørerne.

- Gert Freddy Jensen

- Bilerne bliver godt udstyret med blandt andet arbejdslys, generatorer til el og kompressor til luft, samt så stor luftkapacitet i lufttanke, at det kan sammenlignes med et mindre værksted, fortæller Gert Freddy Jensen.

Afspil igen

Læs mere

Luk annonce

Opdelte biler

Bilerne får forskellige mærker på siden, afhængig af den primære opgave.

- Vi deler bilerne ind i henholdsvis John Deere-biler og Väderstad-biler, og de enkelte John Deere-biler bliver også målrettet de enkelte John Deere-modeller. Eksempelvis bliver der biler med mange reservedele til 7R- og 8R-serie traktorer, som produceres i USA, mens andre udstyres med primære dele til 6M- og 6R-serien, som produceres i Europa, andre biler med mejetærske-dele og mindre biler med AMS-udstyr og Farmsight-udstyr, fortæller Gert Freddy Jensen.

- Dermed er det ikke sagt, at mejetærsker-bilerne ikke kan løse opgaver på eksempelvis en traktor, og Väderstad-bilerne kan også klarer reparationer på den traktor som eksempelvis er spændt foran såmaskinen, understreger Gert Freddy Jensen.

Levering til bilerne

Semler Agro har til hensigt at minimere transporten til kunderne så meget som overhovedet muligt, og derfor får de enkelte montører biler med til hjemmeadressen efter endt arbejdsdag.

- Vi vil også sørge for, at reservedele til næste dags opgaver bliver sendt ud til servicemontørerne eller måske direkte til kunden, ligesom det giver mening, at store oliemængder og lignende til serviceskift, sendes direkte til kunden, så montørerne ikke skal køre rundt med alt for mange varenumre, som kan undgås, fortæller Gert Freddy Jensen, som henviser til, at mange kunder bliver større og større, og det derfor bliver lettere at samle mange ting sammen, når montøren kommer forbi.

- Det er klart at denne planlægning kan være svært at lave i sæsonerne, når maskinerne kører i døgndrift, tilføjer han.