Kun nogle få elementer på Claas Axion har opnået genvalg og figurerer på det nye holdkort. Claas holder eksempelvis fast i både modelbetegnelse og modelnumre. I selve hardwaren er det kun HexaShift-transmissionen og den affjedrede foraksel, som indgår i holdopstillingen til generation to af Claas Axion. Mest opsigtvækkende er udskiftningen i motorrummet, hvor hele kraftværket er skiftet ud, og hvor der i fremtiden arbejder en sekscylindret FPT (Fiat Power Train) motor på 6,7 liter.
Motoren har den nyeste teknik og er blandt de første til at opfylde de emissionskrav, som træder i kraft første januar 2014. Det gør Claas ved at montere en DOC katalysator oven på motoren og en SCR katalysator, hvor der tilsættes AdBlue, i konsollen under udstødningsrøret ude på højre side af traktoren. Begge dele er fikst placeret, så de kun optager et minimum af plads og ikke generer udsynet fra førerkabinen. Begge elementer er i øvrigt vedligeholdelsesfrie, og umiddelbart virker løsningen både snild og ukompliceret.