DLG har markante aktiviteter uden for Danmarks grænser og arbejder med en bevidst strategi om at indgå i internationale alliancer. Alligevel steg den danske andel af omsætningen fra 44 procent i 2010 til 50 procent i 2011.

Den internationale partnerskabsstrategi er ifølge formand Niels Dengøs Jensen en ideel måde at rejse kapital og bidrage med ny viden og innovation. Samtidig giver det en vækst, som ifølge formanden passer til DLG's ambitionsniveau.

Artiklen fortsætter efter annoncen

- Vi har meget ud af den strategi, siger Niels Dengsø Jensen.

Han suppleres af administrerende direktør Asbjørn Børsting, som ser et stort perspektiv i at samarbejde med dygtige selskaber og derfor er DLG også hele tiden åben over for nye projekter.

Dertil kommer, at det er i udlandet, at ledelsen ser selskabets fremtidige muligheder for at skabe vækst, fordi den danske markedsandel er så stor, så den formentlig kun kan rykkes i mindre grad.

Alligevel vandt DLG markedsandele på flere områder i Danmark i 2011, og det anser Asbjørn Børsting for at være et tydeligt bevis på, at der er en skarp konkurrence på det danske marked.

Og samtidig fik en dårlig høst i dele af Tyskland også indflydelse på resultaterne i DLG's tyske datterselskab. Alligevel bidrager det tyske datterselskab med hele 38 procent af DLG's samlede omsætning.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Udviklingen i 2011 betød dog, at den danske andel af den samlede omsætning steg til 50 procent fra 44 procent året før. Men at DLG er blevet meget international viser tallene fra 1999. Dengang udgjorde den danske omsætning hele 91 procent af den samlede omsætning.