Abonnementsartikel

Ny strategi skal styrke Kongskilde-brandet. Fremover skal der stå Kongskilde på alle produkter, og den røde farve skal gå igen - dog ikke på Overum-plovene.

Kongskilde har lanceret en ny såkaldt one brand-strategi, der skal styrke brandet og dets position på det internationale marked.

Formålet med strategien er at skabe et mere synligt og mere strømlinet Kongskilde. Fremover skal alle produkter fra Kongskilde være røde, og de skal markedsføres under Kongskilde-navnet.

- Vi oplever, at når vi er på udstillinger, så er der nogle, som tænker, at vi er forhandlere frem for producent, fordi der står alle de her brands, fordi vi ikke rigtigt har evnet at kommunikere det skarpt nok - det vil vi til at gøre nu, siger administrerende direktør i Kongskilde, Ole Gade.

Brands som JF, Becker, Nordsten og Howard skal ikke længere markedsføres som separate brands, og de skal alle have den røde Kongskilde-farve. Også Överum-ploven skal fremover markedsføres under Kongskilde-navnet, men det blå farve får her lov at overleve, siger Ole Gade.

Afspil igen

Læs mere

Luk annonce

- Det, der er vigtigt for os, det er, at vi får lavet en stærkere platform at fortælle om Kongskilde fra. Men de brands, vi har, er fortsat vigtige for os, vi skal bare til at markedsføre dem under den samlede paraply, der hedder Kongskilde - men der står jo fortsat JF på maskinerne, der står stadig Howard, og der der står stadig Överum.

Flere nyheder

Den nye strategi vil i løbet af året blive fulgt op nye produkter - seks i alt. Derudover lover Kongskilde mere end 200 opgraderinger og forbedringer af sine nuværende produkter.

- Vi er rigtig glade for vores nye strategi, der skal gøre brandet Kongskilde mere synligt og i sidste ende skabe gode løsninger og produkter både til landmænd og vores distributører. Ved at fokusere på ét brand vil vi synliggøre den megen synergi i virksomheden og de fordele både med nye produkter og levering af reservedele, som det giver, siger Ole Gade.

Som en del af strategien vil der også blive investeret i nye fabrikker, som skal skabe større fleksibilitet og konkurrencedygtige produkter. En centralisering af distributionscenter for slid- og reservedele skal forbedre leveringsevnen til forhandlerne.