Lyt til artiklen:

Arla udnævner ny marketingdirektør

00:00
Hastighed: ???x
02:49

Arla har udnævnt Patrik Hansson som ny marketingsdirektør. En stilling han indtager den 1. april. Det skriver Arla i en pressemeddelelse.

Som Chief Marketing Officer skal Patrik Hansson stå i spidsen for Global Brands, Innovation og Digital Marketing. Afdelingen er en bærende del af Arlas Future26-strategi og vækstplaner, der skal sikre, at virksomheden fortsætter med at udnytte sin position som markedsleder og vækste sine brands gennem innovation og udvikling for at imødekomme forbrugernes ønsker og forventninger til næringsrige mejeriprodukter i hele verden.

Artiklen fortsætter efter annoncen

- Brands i verdensklasse, innovation og digital marketingekspertise er afgørende for succes på det stærkt konkurrenceprægede globale mejerimarked og et nøgleområde for investering og udvikling for Arla. Patrik har lang ledererfaring indenfor marketing samt en umættelig energi og nysgerrighed efter at forstå og imødekomme den hurtigt skiftende efterspørgsel fra forbrugerne, både med hensyn til hvad de køber og måden de køber ind på. Disse forandringer og muligheder har han førstehåndserfaring med gennem sine lederstillinger i både vores internationale og europæiske forretning. Jeg er glad for, at han nu har sagt ja til at blive Chief Marketing Officer og blive del af mit Executive Management Team, siger Arla Foods CEO Peder Tuborgh.

Patrik Hansson er svensk statsborger og kom til Arla i 2011 som Commercial Vice President for ost, smør og frugtdrikke. I 2015 blev han udnævnt til Vice President for Arlas forretning i Sydøstasien, inden han vendte tilbage til sit hjemland i slutningen af 2016 som landedirektør for Sverige. I 2021 tiltrådte Patrik Hansson sin nuværende rolle som landedirektør for Arla i Tyskland.

- Jeg er meget beæret over at blive udnævnt til CMO for Arla Foods, men jeg er naturligvis også ked af at forlade den tyske forretning og organisation tidligere end planlagt. Gennem vores fantastiske brands, kvalitetsprodukter og partnerskaber bringer vi en masse glæde i folks liv såvel som den ernæring, vi har brug for som en del af vores daglige kostvaner. Med vores Future26-strategi har vi sat en spændende og ambitiøs dagsorden for vores brands, hvor innovation, digital marketing excellence, bæredygtighed og samarbejde spiller en afgørende rolle. Jeg ser frem til at arbejde sammen med mit nye fantastiske team for at få dette til at ske, siger Patrik Hansson om sin nye stilling.

Patrik Hansson tiltræder rollen som Chief Marketing Officer d. 1. april og fortsætter også i sin nuværende rolle som landedirektør i Tyskland indtil Arla udnævner efterfølgeren.