Heden & Fjorden og Jysk Landbrugsrådgivning markerer nyt navn ved at få Danmarksmesteren i pløjning, Søren Korsgaard, til at skabe Danmarks største logo. Det nye navn signalerer "sammenhold og samarbejde", og at virksomheden er rundet af landbruget.

Da Jysk Landbrugsrådgivning og Heden & Fjorden i sommer fusionerede og skabte Danmarks største rådgivningsmiljø, stod det klart, at den nye store spiller på markedet skulle have et nyt navn.

Artiklen fortsætter efter annoncen

- Vi har valgt navnet Sagro for at understrege vores solide baggrund og historie inden for landbrug, samtidig med at vi holder dørene åbne i forhold til andre brancher,

Torben Jensen, administrerende direktør Sagro

- Vi har valgt navnet Sagro for at understrege vores solide baggrund og historie inden for landbrug, samtidig med at vi holder dørene åbne i forhold til andre brancher, siger administrerende direktør Torben Jensen.

Han glæder sig over at have samlet de centrale kompetencer i én virksomhed, og er opsat på at udvikle Sagro til landets bedste rådgivningshus med hovedfokus på landbrug.

- Med et "S" foran "agro" breder vi armene ud i forhold til omverdenen: Vi er en udadvendt virksomhed, der vil samarbejde og dele vores viden med alle relevante samarbejdspartnere, fordi vi tror på, at det også styrker os selv. Men "S" står også for sammenhold om landbruget, for vi er fuldt ud opmærksomme på de udfordringer og svære vilkår, der er ude på bedrifterne, siger Torben Jensen.

I den nye virksomheds logo indgår foruden navnet også tilføjelsen "Viden og vækst".

Artiklen fortsætter efter annoncen

Det er valgt for at fremhæve, at al rådgivning handler om at få rådgivernes viden til at skabe vækst ude hos den enkelte kunde, forklarer direktøren.