Abonnementsartikel

Hvorfor gør medarbejdere ikke det, man beder dem om? Det er et tilbagevendende spørgsmål blandt ledere.

Som arbejdsgiver har man ret til at bestemme, hvordan man gerne vil have tingene gjort og hvornår. Og mange arbejdsgivere giver også en klar og venlig information og støtte, men ofte lykkes det ikke, og nogle gange lykkes det kun, når lederen selv er til stede. Når lederen ikke er der, gør medarbejderne, som de altid har gjort. Meget frustrerende, og hvad gør man så ved det?

Jeg har tidligere skrevet om både nudging og ledelse af forandringer, og her er muligheden for indsigt i årsagerne:

Bliv abonnent og læs hele artiklen

Prøv vores introduktionstilbud for kun 1 kr. første måned og få adgang til alle artikler på Maskinbladet.dk
Få adgang nu
Allerede abonnent?
Opsig når du vil til udgangen af indeværende abonnementsperiode.
Tilbuddet gælder kun, hvis du ikke tidligere har abonneret på Maskinbladet.dk.