Lyt til artiklen:

John Deere ser ind i mere end 600.000 maskiner

00:00
Hastighed: ???x
02:34

På en rundtur blandt den mange grønne maskiner på den stor stand hos John Deere møder de besøgende også to traktorer, der er halveret på langs. Den ene er en spritny traktor, mens den anden har adskillige år på bagen. Med de to delte traktorer viser John Deere den teknologiske forskel på nutidens traktorer i forhold til en lidt ældre traktor.

Stoppet ved de to traktorer brugte James Child, eftermarkedschef hos John Deere, også til at fortælle, at John Deere faktisk har adgang til at se ind i mere end 600.000 John Deere maskiner.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Overvågning og support

De mere end 600.000 John Deere maskiner kører alle med JD Link Connect, og med John Deere Operations Center på sin kontor-PC eller mobiltelefon har landmanden altid et overblik over sin flåde af John Deere maskiner. Ud over overblikket kan der også sendes opgave til maskinerne, og fra maskinerne sendes der dokumentation for udførte opgaver tilbage til John Deere Operations Center.

- Med JD Link kan kunderne give den lokale John Deere forhandler og John Deere lov til at følge traktoren digitalt. Med John Deere Connectet Support har John Deere-montøren samme adgang til maskinens software, som hvis han sad i førerkabinen på maskinen. Det giver mulighed for både at fejlfinde og hjælpe med en korrekte opsætning af maskinen, siger James Child, og tilføjer:

- Hos John Deere forsøger vi at sælge kunden den rigtige løsning, og vi er også meget opmærksomme på, at avanceret udstyr skal bruges, før det enten øger produktiviteten eller giver brugeren en lettere arbejdsdag.

rich-media-2
James Child, eftermarkedschef hos John Deere, fortæller, at John Deere allerede modtager data fra mere end 600.000 John Deere maskiner, og han forventer at tallet nærmest vil eksplodere i de kommende år. Foto: Helge Plougmann Nielsen.

Forudser udfordringer

Alle data der streames fra de mere end 600.000 opkoblede maskiner anvender John Deere aktivt til at registrere mulige udfordringer, før de udvikler sig til problemer for kunderne.

- Med den enorme datamængde vi får ind, kan vi tidligt i forløbet se, hvad der måske kan udvikle sig til at blive et problem for en bestemt maskinserie. Når vi er på forkant med en opdatering eller reparation, undgår vi irriterende ned-tider, og kan yde kunden en stressfri service, sige James Child.

Artiklen fortsætter efter annoncen

600.000 maskiner lyder af mange, men med de opkoblinger som John Deere foretager på nysolgte maskiner, forventer han at tallet nærmest eksplodere inden for de næste år.