John Deere har haft en forhandlerstrategi under overskriften "Fremtidens forhandler", men den overskrift ændres nu til "Morgendagens forhandler".

Ændringen blev præsenteret på et pressemøde, hvor det dog samtidig blev fastslået, at strategien grundlæggende den samme, men justeringen af overskriften skyldes ifølge Dirk Berning, Division Sales Manager John Deere International, at John Deere har et ønske om at skærpe fokus på, at tingene skal ske i nuet.

Artiklen fortsætter efter annoncen

- Det handler ikke kun om, hvad der skal ske om fem-ti år, siger Dirk Berning.

Men det skærpede fokus er også en del af baggrunden for, at John Deere har arbejdet på at ændre forhandlerstrukturen i Danmark og andre lande.

Det nye, danske forhandlernet er kommet på plads de seneste måneder, og på dagens møde præsenterede John Deere den organisation, som skal stå bag mærket i Danmark

Der bliver et fælles dansk-svensk kontor i Malmø, som ifølge John Deere ligger rigtig godt ud fra et hensyn til en god logistik med hensyn til at understøtte både det danske og det svenske marked.

I spidsen for det danske marked står Lars Frederik Henningsen, som har 12 års John Deere-erfaring fra den tidligere importør, Nellemann Agro.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Også de øvrige ansatte repræsenterer mange års John Deere-erfaring.

- Vi lægger stor vægt på, at vi har lokalt kendskab og erfaring. Vi ved, at vi skal være lokale, sagde Christian Dreyer, der står i spidsen for det dansk-svenske kontor.