I Frej har vi efterhånden været ude og tale med rigtig mange landmænd, om hvordan dansk landbrug sikrer opbakning og legitimitet i befolkningen. Jeg ødelægger næppe vores businessmodel ved at afsløre, at det handler om bæredygtighed. De fleste landmænd ved allerede godt, at bæredygtighed er højt på de danske borgeres dagsorden og mange arbejder allerede med bæredygtighed i deres virksomhedsdrift. Det er positivt og glædeligt.

Desværre oplever jeg også, at når vi snakker om bæredygtighed, så bliver konklusionen på vores oplæg og det budskab, som landbruget sidder tilbage med ofte, at dansk landbrug skal blive bedre til at kommunikere, hvor bæredygtige de i forvejen er.

Få adgang til hele artiklen

Prøv første måned for kun 1 kr. og få ubegrænset adgang til alt indhold på Maskinbladet.dk*
Få adgang nu
Allerede abonnent?
* Efter første måned fortsætter abonnementet automatisk til normalpris - 179 kr. pr. md inkl. moms.
Opsig når du vil til udgangen af indeværende abonnementsperiode.
Tilbuddet gælder kun, hvis du ikke tidligere har abonneret på Maskinbladet.dk.