Israelske Tama er den ledende producent af en række produkter som bindegarn og bindenet til ballepressere. Den globale virksomhed kan i år fejre sit 70 års jubilæum og benytter denne anledning til at slå et slag for sin langsigtede strategi.

Navnet på strategien er "Together We Grow". Samarbejdet med partnere og kunder er det centrale, og det er indeholdt i "Together", mens "We" ikke blot er medarbejdernes hidtidige indsats, men mest af alt for den indsats, der skal gøres i fremtiden. "Growth" er overensstemmelsen mellem det, at Tama vokser, når kunderne og partnerne vokser.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Klogt samarbejde

- Med denne tankegang kan virksomhederne og branchen vokse sig endnu stærkere på langt sigt. I tider som disse, hvor spørgsmål om fødevareforsyningerne sættes på spidsen, er denne type indsigt vigtigere end nogensinde før. Det er via klogt samarbejde, at vi inden for landbruget klarer os igennem vanskelige situationer, og så lægges der vægt på behovet for effektivitet, innovation og pålidelighed, lyder det fra ledelsen, som dermed ser frem mod yderligere vækst i fremtiden.

rich-media-2
Tama tog lidt forskud på jubilæumsåret under Agritechnica sidste år. Pressefoto. 

Tama blev stiftet i 1950 af kibbutzerne Mishmar Ha'Emek og Gal'ed. I dag beskæftiger virksomheden 1700 medarbejdere på verdensplan. Tama Scandinavia har hovedsæde i Sverige, hvorfra der drives aktiviteter i Norge, Finland, Danmark og Island.