De genkendelige røde vogne fra JF-Stoll får lov til at beholde deres farve og logo. Det er i hvert fald planen, selv om virksomheden er blevet opkøbt af Kongskilde/DLG.

- Vi har stor respekt for genkendeligheden af JF's vogne - der ligger et stærkt image i det gamle mærke, så det tror jeg bestemt ikke, der skal ændres, siger Asbjørn Børsting, administrerende direktør for DLG.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Også hos JF-Stoll bekræftes det, at kunderne fortsat kan kigge efter den røde farve, når de vil have JF-Stoll-produkter.

- Det betyder meget for kunderne, at det er genkendeligt. Vi har fået stor opbakning fra en række kunder, der har kontaktet os i weekenden for at sikre, at de stadig kan regne med deres ordre. Der er ingen, der har ringet, fordi de gerne ville annullere ordren, fortæller salgschef Johnny Høgild Petersen, JF-Stoll.

Nye markeder for Kongskilde

Det er JF-delen, der er blevet solgt. JF producerer græsmaskiner og fodervogne, mens det tyske søsterselskab Stoll producerer frontlæssere. De to virksomheder fortsætter samarbejdet på en række områder.

- Vi skal samarbejde med Stoll i Tyskland, så vi også kan udbrede Kongskildes produkter endnu mere på det tyske marked. Vi har desuden købt JF's afdelinger i Norge og Rusland, hvor vi ikke tidligere har haft forhandling, fortæller Anette Ilsøe, administrerende direktør for Konskilde Industries.

Hun understreger, at de to virksomheder passer godt sammen, fordi Kongskilde og JF-Stoll ikke har overlap i produktsortimentet.

Artiklen fortsætter efter annoncen

- Med opkøbet kan vi få en bedre udnyttelse af både vores og deres salgsorganisationer, siger hun.

Hun bliver bakket op af Asbjørn Børsting, som tror på, at JF-Stoll kan blive en sund forretning.

- Vi har selvfølgelig vurderet risikoen, men vi føler, at her hvor vi er - relativt sent i forløbet, er fordelene større en risikoen, siger han.