Abonnementsartikel

Efter salget af 51 procent af maskinforretningen til Semler Agro, er det kunderne som vil høste fordelene.

I februar 2019 blev Herborg Maskinforretning opsagt af John Deere, og fremtiden for den vestjyske maskinforretning med afdelinger i Herborg, Farre og Struer, så derfor en smule usikker ud. Men nu er fremtiden i den grad sikret i form af Semler Agros indtræden i maskinforretningen.

- Ligeså surt det så ud, da vi blev opsagt i ferbuar, ligeså lyst ser det hele ud nu, fortæller Keld Andersen, medindehaver af Herborg Maskinforretning, som han ejer sammen med fem andre.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Han fortæller, at kunderne ikke vil komme til at mærke den store forskel, da Herborg-ånden fortsat vil ekisitere.

- Vi beholder vores navn og vi fortsætter med at tilbyde salget af vores nuværende maskinprogram, dog med tilføjelse af Väderstad, Sulky samt Kramer.

Keld Andersen påpeger, at den berømte Herborg-ånd fortsætter i det kommende set-up med Semler, hvor service vil være den helt store hjørnesten i forretningen.

- Der er rigtig mange fordele i at være en del af en national forhandler som Semler Agro er nu, fordele som vil komme alle til gode, fortæller Keld Andersen.

Han fremhæver flere store synergi effekter ved at være med i en stor organisation, som vilkår og betingelser med John Deere, som bestemt er at foretrække.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Positivt forløb

Under forløbet var det første gang at Keld Andersen og det øvrige Herborg team mødes med ledelsen hos Semler Gruppen, og til trods for flere års parløb om forhandling af John Deere i Danmark, så var det første gang nogensinde, at ledelsen fra begge forretninger mødtes.

- Det var yderst positivt, og jeg er rigtig godt tilfreds med det vi har fået stykket sammen, fortæller Keld Andersen.

Ved overtagelsen af Herborg Maskinforretning så indtræder Keld Andersen samtidigt i ledelsens gruppen hos Semler Agro.

- Vi er alle rigtig glade for at vi kan køre videre i samme ånd som tidligere, og jeg mærker en stor opbakning blandt mine medarbejdere, som betyder alt for mig, så jeg er rigtig godt tilfreds, fortæller Keld Andersen.