Agco Danmark er i fuld gang med at indrette forretningen efter fremtidens landbrugsmarked.

Tendensen i landbruget går i retningen mod færre, men større professionelle landbrug. Agco Danmark A/S er i fuld gang med at komme denne udvikling i møde og arbejder for øjeblikket koncentreret på at styrke organisation, forhandlerstruktur og distribution.

Ny forhandlerstruktur

- Jeg ser frem til at være i mål og er sikker på, at markedet hurtigt vil mærke alle de positive følger af vores mange tiltag,

Bo Gade, National Sales Manager Agco Danmark

Den nye forhandlerstruktur vil fokusere på landbrugerens krav, ønsker og behov. Det er Agco Danmarks mål at skabe et forhandlernet med større og mere brandfokuserede forhandlere, så der på udsalgsstedet kommer en klar adskillelse af de kendte Agco brands: Challenger, Fendt, Massey Ferguson og Valtra.

Afspil igen

Læs mere

Luk annonce

Agco Danmarks servicekoncepter vil desuden blive yderligere udviklet og forbedret. En konsekvens af det nye set-up er bl.a., at der vil blive investeret yderligere i at forbedre det nuværende høje niveau af specialviden og kapacitet.

Styrket organisation

For at styrke markedsbearbejdning, forhandlersupport og -service har Agco Danmark A/S ændret sin organisation og ansat en række nye ansigter: Kasper Glibstrup og Bo Moisen er tiltrådt på to nyoprettede stillinger som produktspecialister for hhv. Fendt og Massey Ferguson.

På marketingsiden er Merethe Lauritsen startet som marketingkoordinator med ansvaret for planlægning, styring og eksekvering af marketingaktiviteterne for de forskellige Agco brands.

Ved samme lejlighed er Peter Midtiby og Jørgen Sørensen udnævnt til Sales Managers for hhv. Fendt og Massey Ferguson

Nyt reservedelslager

Agco’s reservedelslager i Hvidovre er blevet for lille. Derfor etablerer Agco Danmark A/S - i samarbejde med Lantmannen i Sverige - et nyt, stort lager i Malmö.

Det nye reservedelslager medfører samtidig en række fordele for Agco’s kunder i Danmark. Det nye lager bliver dobbelt så stort som det nuværende lager og vil stige fra ca. 45.000 til forventeligt over 66.000 dele i løbet af 2017.

Det vil resultere i større udvalg, større tilgængelighed og leveringssikkerhed - samt ikke mindst en endnu bedre leveringsservice med for eksempel øgede åbningstider.

Agco Danmark understreger, at specialisterne i kundeservice fortsat vil være de samme medarbejdere, hvis ansigter og stemmer er kendt hos forhandlerne og i branchen i øvrigt.

Ifølge Manager for Agco Parts Sales, Anders Melgaard Clausen, vil det nye lager være etableret og fuldt funktionsdygtigt fra 1. december 2016

Godt rustet til fremtiden

Med kombinationen af disse nye tiltag, og den fortsatte udvikling af Agco’s fire brands Challenger, Fendt, Massey Ferguson og Valtra, føler National Sales Manager, Bo Gade at Agco Danmark står rigtigt godt rustet til fremtiden:

- Vi har nu gennem længere tid arbejdet intensivt på at planlægge og gennemføre Agco’s overordnede distributionsstrategi - kaldet Route 66 - og vi kan nu begynde at se resultatet af anstrengelserne. Produktporteføljen og organisationen er på plads, og vores centrale servicelager er fuldt etableret inden årets udgang.

Ændringerne på forhandlersiden sker i et tæt samarbejde med vores forhandlere, og vi forventer, at den overordnede plan for den nye struktur, vil være på plads i starten af 2017. Derefter vil planen blive implementeret - og også her vil dette ske i et tæt samarbejde med forhandlerne.

- Jeg ser frem til at være i mål og er sikker på, at markedet hurtigt vil mærke alle de positive følger af vores mange tiltag, siger Bo Gade.