Med en omsætning på 4,8 milliarder kroner og et rekordresultat på 290,7 millioner kroner før skat ser Tulip Food Company ikke ud til at have lidt under den økonomiske krise. Resultatet er over 200 millioner højere end sidste år.

- Der er flere grunde til det gode resultat. Dels har vi været meget omkostningsbevidste og reduceret omkostningerne markant, allerede før den finansielle krise for alvor ramte, og dels har vi formået at vækste flot på en række markeder, siger administrerende direktør, Flemming N. Enevoldsen.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Det er specielt de udenlandske markeder, der skaber den bedre indtjening, og de fylder da også meget i Tulip Food Companys nye strategiplan, der trådte i kraft 1. oktober i år.

Flemming N. Enevoldsen mener, at den største trussel mod Tulip Food Company og andre danske fødevarevirksomheder kommer fra øgede administrative byrder.

- Danmark har en stor og meget vigtig fødevareproduktion, som betyder meget for vores eksport og overskud på betalingsbalancen. Derfor er det vigtigt ikke bare for Tulip, men for dansk erhvervsliv, at vi ikke bliver pålagt ekstra administrative byrder som eksempelvis den nye kødskat og andre påbud, der forringer vores konkurrenceevne i forhold til producenter i udlandet, siger Flemming N. Enevoldsen.