Robusthed handler om evnen til at lytte engageret og besvare spørgsmål respektfuldt, selvom du har mega travlt.

Rigtig mange bliver presset af at have mange bolde i luften, og må vedkende sig at blive en kende irriteret over for mange spørgsmål - og drømmer om, at medarbejderne var lidt mere selvstændige og bedre til at selv at træffe beslutninger - de rigtige beslutninger vel at mærke.

Der er dem, som tilsyneladende altid er i stand til at bevare roen og overblikket. Det er en vigtig evne for at bevare motivation hos medarbejdere og samarbejdspartnere. Nogle har det i sig mere end andre - alle kan gøre noget for at undgå at komme i de stressende situationer. Man kan arbejde med at øge sin robusthed.

Jeg oplever i praksis to indsatser, der især gør en stor forskel. Den røde tråd i succesen er vidensdeling, herunder systematik i at dele viden om planer og opgaver, samt god oplæring i nye opgaver. Løsningen er tavlemøder og oplæring.

[...]

Få fuld adgang med det samme

Opret dit abonnement her

Allerede abonnent? Log ind