Mærkater som "animal friendly", "local" og "low fat" prikker positivt til briters lyst til at betale en merpris for grisekød, mens mærket "organic" (økologisk) ikke har så stor en effekt, viser et engelsk studie, der er udført af forskere fra Scotland's Rural College. Studiet er publiceret i Agribusiness.

Projektet gik ud på at præsentere forsøgsdeltagere for forskellige former for marketing-information af grisekød med det formål at finde frem til den bedste måde til promovering af kød, der er produceret efter nogle dyrevelfærdsprincipper.

Få adgang til hele artiklen

Prøv første måned for kun 1 kr. og få ubegrænset adgang til alt indhold på Maskinbladet.dk*
Få adgang nu
Allerede abonnent?
* Efter første måned fortsætter abonnementet automatisk til normalpris - 179 kr. pr. md inkl. moms.
Opsig når du vil til udgangen af indeværende abonnementsperiode.
Tilbuddet gælder kun, hvis du ikke tidligere har abonneret på Maskinbladet.dk.