Idéen, man brænder for, er sammen gode afsætningskanaler grundstenene for en succesfuld nicheproduktion.

Hvordan får man en nicheproduktion til at blive en succes? Og hvordan finder man ud af, hvilken nicheproduktion man gerne vil lave? Disse spørgsmål er helt sikkert nogle, mange landmænd har stillet sig selv. For hvem drømmer ikke om at lave noget specielt?

Danske nicheproduktioner har altid eksisteret. Landbruget har gennem tiden været kendt for boder langs vejene og for i lokale kredse at være et sted, hvor naboerne kunne komme og hente diverse varer.

Sådan er det stadig mange steder, men det er ikke heri, forretningen for landmændene består. Udviklingen i samfundet har ændret forbrugsmønstret: Forbrugerne ønskede flere varer samlet på ét sted til lavere priser, og landbruget tilpassede sig dette og opnåede stordriftsfordele herved.

[...]

Afspil igen

Læs mere

Luk annonce

Få fuld adgang med det samme

Opret dit abonnement her

Allerede abonnent? Log ind