Forbrugerne kan i disse uger møde Arlas nye kampagne for mælk i bybilledet og på sociale medier. Kampagnen sætter fokus på mælkens egenskaber og berettigelse i en varieret kost. Og selvom det kan syne en smule pudsigt at lave en kampagne for mælken som råvare, er de forretningsmæssige overvejelser bag tydelige:

- Igennem de seneste år har mælken mødt skærpet konkurrence i sin position som en af danskernes foretrukne drikke. Ud fra et forretningsmæssigt perspektiv er formålet med kampagnen at bidrage til at vende det faldende mælkeforbrug. Dels skal vi sikre, at drikkemælken fortsat ryger ned i indkøbskurven. Og dels håber vi at kunne genskabe en præference hos de danskere, der måske blot har glemt, at mælken egentlig eksisterer, siger Jakob B. Knudsen, landedirektør i Arla Danmark og fortsætter:

Artiklen fortsætter efter annoncen

Mælk er jo vores kerne og grundingrediens i alt, hvad vi foretager os.

Jakob B. Knudsen, landedirektør i Arla Danmark.

- Og muligheden for at indfri mælkens potentiale er bestemt til stede. Knap otte ud af ti danskere mener nemlig, at mælk er meget sundt eller overvejende sundt ifølge en undersøgelse, vi for nyligt har fået gennemført gennem Epinions Danmarkspanel.

Calcium og protein

Kampagnens primære fokus er i første omgang mælkens næringsindhold og især på protein og calcium, og hvordan de bidrager til at vedligeholde og styrke muskelmasse samt knogler.

Forbrugerne kan møde kampagnen på tv, i bybilledet med outdoorreklamer og på sociale medier. Herudover har Arla lanceret et opskriftsite ved navn Mælkebaren, hvor forbrugerne kan få opskrifter på anderledes typer af mælkebaserede drikke som eksempelvis smoothies med chili, tomat eller granatæble. De kreative elementer er dog mere end blot sjove gimmicks:

- Det er vigtigt at understrege, at indsatsen for mælken ikke blot er endnu en kampagne. Det er en kampagne, som reelt skærer igennem alle vores aktiviteter og på alle kanaler. Mælk er jo vores kerne og grundingrediens i alt, hvad vi foretager os. Det betyder, at vi kommer til at fortsætte indsatsen for mælk længe endnu, lyder det fra Jakob B. Knudsen, landedirektør i Arla Danmark.