Flere lastbiler på de danske og udenlandske veje, mere udledning af diesel, kassering af nye lastbiler, højere udgifter til chaufførlønninger og dyrere grisekød for forbrugerne.

Dyretransportør Niels Vinderslev, indehaver af eksportstalden NV Randers, kan kun se ulemper og udgifter, hvis regeringen sætter en stopper for brug af dyretransportlastbiler med fem-etager. Der er lavet beregninger på, at højdekravene vil betyde 4.000 flere dyretransporter tur-retur på de danske veje om året.

Få adgang til hele artiklen

Prøv første måned for kun 1 kr. og få ubegrænset adgang til alt indhold på Maskinbladet.dk*
Få adgang nu
Allerede abonnent?
* Efter første måned fortsætter abonnementet automatisk til normalpris - 179 kr. pr. md inkl. moms.
Opsig når du vil til udgangen af indeværende abonnementsperiode.
Tilbuddet gælder kun, hvis du ikke tidligere har abonneret på Maskinbladet.dk.