Lyt til artiklen:

00:00
Hastighed: ???x
05:22

Som tidligere kvægbruger og nuværende juletræsavler sværger Leif Andersen, 70, til sit praktiske skotøj - et par Rossi støvler, som han kan smutte i, når han skal ud at kigge til sine 31 hektar med juletræer, pyntegrønt og natur. Træskoene blev skiftet ud for et par årtier siden med de praktiske slip-on støvler i kernelæder - og siden har det ene par afløst det andet, det skriver Kramp Danmark i en pressemeddelelse.

Tiden var kommet til et par nye, og da han så en reklame for Kramps online markedsplatform Maykers i sin faste landbrugsavis, tænkte han, at måske var tiden inde til at forsøge sig med at købe en vare på nettet:

Artiklen fortsætter efter annoncen

- Det er første gang, jeg køber noget på nettet, men det lokkede, at jeg kunne vinde en rejse til Australien. Det gik helt fint med at købe dem, og efter jeg var færdig ved computeren, så gik jeg ind til Kirsten og sagde, at hun kunne godt glæde sig, for jeg regnede da med, at vi vandt, fortæller Leif Andersen med en vis lune i stemmen.

Det var dog alligevel en optimistisk Leif Andersen, som talte netop der, for det var alligevel svært for parret at tro på det, da Kramps marketingmanager ringede for at overlevere den gode nyhed, fortæller hustru Kirsten Andersen, 67.

- Vi troede simpelthen ikke på det. Man hører så meget om folk, der bliver narret. Jeg sagde med det samme til Leif, at han ikke skulle give dem vores kontonummer, forklarer Kirsten Andersen.

Først da det store rejsebevis blev overrakt af Rossi Boots' udsendte fra Australien, Stuart Hunt, blev det virkeligt for landmandsparret. De fik både hund og de to heste på gården i Aalestrup i Nordjylland passet, pakkede kufferterne og rejste så 14 dage til Australien.

rich-media-2
Stuart Hunt (t.v.), Sales manager fra Rossi Boots, var i Danmark til overrækkelsen ifm. åbningen af butikken Powered by Kramp i Skjern. Foto: Kramp Danmark.

Oversøiske venskaber

Det er takket være de gode samarbejder mellem Kramp og deres underleverandører, i dette tilfælde Rossi Boots, som betyder, at konkurrencer som disse er mulige. Det fortæller marketing manager ved Kramp Roxana Vasiliu, som var den første til at overbringe nyheden til Leif og Kirsten Andersen.

Artiklen fortsætter efter annoncen

- Kramp har flere spændende samarbejder, som betyder, at vi også får flere og flere spændende produkter på markedspladsen Maykers. Det resulterer i både et godt udvalg og gode tilbud til kunderne, men i flere tilfælde også ret ekstravagante muligheder, som for eksempel præmien her - en rejse til Australien, forklarer Roxana Vasiliu.

Rejsen har parret selv planlagt, og de ville gerne begynde turen i Adelaide i det sydlige Australien. Ved overrækkelsen af rejsebeviset knyttede de sig nemlig særligt til Sales Manager fra Rossi Boots i Adelaide Stuart Hunt.

- Vi inviterede ham indenfor på kaffe og flødeskumskager, og vi kunne snakke, som var vi gamle venner. Han sagde, han ville tage en dag fri, når vi kom derned, så vi var ikke i tvivl om, at vi ville starte rejsen i Adelaide, siger Kirsten Andersen.

Et rejsebureau har hjulpet parret med at planlægge, at de skulle på flere ture rundt i landet og se naturen, dyrelivet, samt en sejltur til en nærliggende ø, Kangaroo Island.

- Dagen efter kom Stuart og hentede os, han tog os med i en dyrepark, og vi var også på hans lokale badestrand og se Victor Harbour, hvor han har været på skoleudflugter som barn, fortæller Leif Andersen.

rich-media-5
Gangbroen ud til Kangaroo Island. Stuart Hunt, Rossi Boots (t.v.) med Leif Andersen (t.h.). Foto: Privat.

Stuart Hunt fra Rossi Boots eskorterede parret til Cleland Wildlife Park, hvor Kirsten Andersen holdt en 11 kilo tung koala. Parret var også til flere vinsmagninger i Barosso Valley, og blev introduceret for lokale specialiteter som australsk 'meat pie'.

Togrejse på tværs af landet

Parret har tidligere rejst meget i det sydlige Europa blandt andet til de kendte ferieøer både i Grækenland og på Cypern. Og nu har de fået smag for de mere eksotiske rejser også, efter turen til Australien, som de er hjemvendt fra 3. oktober 2023.

- Vi er ikke landet endnu, og hver gang vi taler om turen, eller kigger på billeder, så vil vi afsted igen, siger Kirsten Andersen.

- Havde vi haft mere tid, så var vi blevet dernede noget længere, men vi har jo hunden og hestene, som skal passes, så det blev til 14 dage, siger Leif Andersen, som allerede har planer om, hvornår han kan komme afsted igen:

- Vi tog toget fra Adelaide til Sydney, det er en togrejse som ikke går så ofte. Denne gang tog vi toget fra øst til vest, men det går også fra nord til syd - det er med egen kupé og fuld forplejning. Den togrejse er noget af det, som står klarest for os, og det gør vi gerne igen, fortæller landmanden.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Rejsen sluttede med en tur i Helikopter hen over Sydney, hvor alle byens kæmpestore varemærker blev tydelige og overskuelige fra luften. Trods parrets alder, så var en helikoptertur i blæsevejr ingen sag.

- Jeg er vant til, at min mand inviterer mig med til mærkelige ting. Vi har tidligere svævet med faldskærm spændt bag en motorbåd på Cypern, så det her var helt fint, griner Kirsten og fortsætter:

- Hele rejsen var en oplevelse for livet, som vi stadig lever højt på.

rich-media-7
Landmand Leif Andersens første online-køb, et par Rossi Boots på Maykers.dk, resulterede i, at han vandt en tur til Australien. Foto: Privat.