Motoren i den nye JCB gummiged yder 250 hestekræfter og har et moment på 1.085 Nm. I forhold til den tidligere model 456 stiger effekten med 16 procent og momentet med 18 procent.

Artiklen fortsætter efter annoncen

For at overholde Tier 4 Interim er motoren med common rail brændstofindsprøjtning, og turboladeren er med variabel geometri. Efter motoren renses udstødningen i et partikelfilter, der i Europa har et serviceinterval på 5.000 timer.

Maskinen er udstyret med ECO mode, der kan vælges af chaufføren og som reducerer motoreffekten, når der skal udføres transport eller lettere opgaver. Ifølge JCB kan der ved ECO mode spares op til seks procent brændstof.

Nye aksler

Den nye gummiged kommer på ZF aksler, hvor der som ekstraudstyr kan leveres et elektronisk aktiveret differentialespærre på forakslen.

Til det danske marked leveres den med en fem-trins ZF transmission, hvor der er mulighed for at låse converteren i de højeste gear. Det minimerer tabet i transmissionen og giver en hurtigere acceleration samt en mere konstant tophastighed.

Valgfri betjening

Afhængig af behov kan kunde bestille læseren med betjening fra enten et joystick eller med traditionelle betjeningshåndtag.

Artiklen fortsætter efter annoncen

I kabinen er der kommet er farvedisplay, som orienterer føreren om maskinens funktioner, samt giver et overblik over både det aktuelle og det gennemsnitlige brændstofforbrug.