Kubota er klar med den fjerde generation af MGX-serien, hvor Maskinbladets PowerGear-team testede den tidligere generation i 2014 (Se testen af den daværende MGX-serie HER).

I den nye generation er der sket markante ændringer på design-siden. Traktoren minder nu meget om M7-serien, som Maskinbladets PowerGear testede topmodellen af i 2016 - se det HER.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Mere specificeret

I den nye MGX-generation har man også arvet kabinen fra M7-serien. Det betyder blandt andet muligheden for en touch-terminal med Isobus-styring samt autostyring.

MGX-serien strækker sig over fem modeller, alle med en otte trins powershift-transmission fordelt på tre grupper, og Kubota fortæller, at gruppeskiftet kan klares uden brug af kobling.

Lille venderadius

Forakslen på Kubota MGX-serien virkelig unik detalje, som gør traktoren meget manøvredygtig.

Ved indkobling af firhjulstrækket kan man også vælge at koble BiSpeedTurn til. Når denne er koblet ind, så vil forhjulene blive gearet op i firehjulstrækket, når hjulet drejes i yderstilling. Forholdet mellem forhjul og baghjul ved indkoblet firehjulstræk er typisk 1:5, men når BiSpeedTurn kobles til, bliver forholdet 1:6 i stedet, og traktoren drejer dermed virkelig skarpt.