Der er snart to år siden reservedelsgrossisten Grene skiftede navn til Kramp Danmark, og for at møde kunder og forhandlere under det nye navn afholdt virksomheden i januar en messe spækket med faglige indlæg og 100 stande med leverandører.

- Vi havde lyst til at lave en stor messe, hvor vi fik mødt særligt landmænd, som er vores slutbrugere. Vi vil gerne fortælle, at selvom vi nu er en del en koncern og navnet er anderledes, så er vores engagement mindst lige så stort som tidligere ? hvis ikke større, fortæller Allan Pedersen, salgsdirektør i Kramp Danmark i en pressemeddelelse.

Artiklen fortsætter efter annoncen

I alt 2.500 besøgende lagde vejen forbi messen i Ringkøbing-Skjern Kulturcenter og ikke færre end 1.500 deltog i en rundvisning på virksomheden. Det er langt flere end man normalt har på et helt år.

- Folk var overvældende positive omkring, hvor stort og automatiseret vores lager er. Og for os i virksomheden var det et kæmpe boost at møde alle de mennesker, som vi jo i virkeligheden arbejder for hver eneste dag, fremhæver Allan Pedersen.

Ekspertviden og nye ideer

På selve messen kunne de besøgende gå til små stande med 100 leverandører, der kunne bidrage med ekspertviden om netop deres produkter.

- Hele vores virksomhed bygger på at samle et miks af gode, stærke leverandører, så vi kan levere alt det vores kunder og forhandlere efterspørger, fortæller Allan Pedersen.

I løbet af messedagene havde man oplæg af blandt andre folketingsmedlem Søren Gade (V), direktør i Landbrug & Fødevarer, Flemming Nør-Pedersen samt en lang række ekspertindlæg om fx ergonomi, vedligehold og sikkerhed.

Artiklen fortsætter efter annoncen

- På messen blev det synligt og konkret, hvad vi kan. Og de landmænd, der kom, fik noget med hjem i form af inspiration og ny viden, vurderer Allan Pedersen.

Selvom der var 100 udstillere på messen, så var det blot fem procent af leverandørerne. I alt rummer Kramps lagre i Skjern 82.000 varenumre, mens yderligere 400.000 kan hentes i europæiske nærlagre fra dag til dag.

- I virksomheden kan jeg godt mærke en stolthed over arrangementet. Selvom vi har skiftet navn og er en del af en stor virksomhed, så har vi stadig en enormt stærk kultur omkring service og know-how, vi gerne vil dele, understreger Allan Pedersen