I sidste nummer af Hyo skrev Jeanne Bredesen om sine oplevelser med DanBred. Hun var skuffet over håndteringen af den nye genetikforsyningsaftale, hendes indeksering og vores kundeservice.

Vi tager naturligvis kritikken til efterretning og jeg vil gerne sige undskyld til Jeanne - og andre, der måtte føle sig i samme båd.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Angående håndteringen af den nye genetikforsyningsaftale, så er det jo først og fremmest ærgerligt, at Hyos deadline er faldet sammen med, at vi sendte en ny genetikforsyningsaftale ud, der sænkede priserne betydeligt og gjorde det endnu mere enkelt. Desværre er kontrakter bundet af juridiske formuleringer, der ikke altid er lige lette at forstå, hvis man ikke er jurist. Det kan vi ikke gøre noget ved.

...der hverken er hvepsereder eller tabuer, når snakken falder på DanBred...

Men jeg erkender blankt, at både vi og vores samarbejdspartnere kunne have håndteret kommunikationen omkring den nye aftale bedre. Vi har naturligvis fulgt op med Jeanne og vores partnere omkring forløbet, så vi er sikre på, at vi undgår misforståelser i fremtiden.

Det er også branduheldigt, at Jeanne havde indkøbt dyr hos en besætning, der havde valgt at træde ud af DanBred. Selvfølgelig skulle du have haft en ordentlig service med det samme du ringede ind, men igen var det simpelthen et uheldigt tidspunkt, hvor vi var igang med at flytte vores serviceafdeling. Vi har nu opgraderet vores servicetelefon - DanBred Hotline, og alle medarbejdere har fået Jeannes kritikpunkter bragt videre.

Jeanne nævnte også bekymring for, at hendes dyr nu var faldet i indeks. Indekseringen og kernestyring er netop en af de store styrker ved DanBred's avlsprogram og det skal derfor fungere optimalt for alle vores kunder.

Artiklen fortsætter efter annoncen

I Jeannes tilfælde skyldtes det simpelthen, at hun havde indkøbt dyr fra en avl- og opformering, som ikke længere er en del af DanBred præcis i overgangsfasen. Dyrene var derfor ikke blevet tilmeldt korrekt i kernestyringssystemet. Det var vores fejl og vi har gennem januar og februar - og faktisk uafhængigt af artiklen i Hyo - hjulpet Jeanne med at få alle hendes dyr læst korrekt ind, så hendes kernestyring nu fungerer optimalt.

Sidst - men bestemt ikke mindst - vil jeg gerne understrege, at der hverken er hvepsereder eller tabuer, når snakken falder på DanBred. Vi vil meget gerne have en god og kontinuerlig dialog med vores kunder. Også når det er kritisk. For det er kun gennem konstruktiv kritik, at vi bliver bedre. Så tak Jeanne, fordi du tog bladet fra munden. Jeg er sikker på, at vi begge har lært af forløbet.