Efter 25 år som sponsor for det danske fodboldlandshold lægger Arla fodboldskoene på hylden efter næste sommers EM. I stedet vil Arla bruge sponsorkronerne på tiltag, der kan fremme sundheden hos børn og unge i Danmark.

Siden 1. januar 1987 har Arla (i forskellige selskabsformer) være tilknyttet DBU, men efter næste sommers EM-slutrunde i Polen og Ukraine, takker Arla af som hovedsponsor for DBU’s herre-landshold.

Artiklen fortsætter efter annoncen

- Vi har haft mange uforglemmelige øjeblikke med landsholdet – gennem 25 år har vi haft stor glæde af sponsoratet og hele samarbejdet med DBU, og gennem arbejdet med fodboldskolerne har vi oplevet, hvordan vi kunne udvikle vores fokus på sundhed for børn og unge, siger Peter Giørtz-Carlsen, som er landechef for Arla i Danmark, og fortsætter:

- Nu ønsker vi at engagere os endnu mere i tiltag, der kan fremme sundheden hos børn og unge i Danmark og støtte yderligere op om vores Tættere på Naturen-profil.