Jesper Colding får ansvaret for marketing i Kinas største mejeriselskab Mengniu, som Arla er medejer af. Han får ansvaret for at udvikle og styrke selskabets produktportefølje - herunder også Arla-brandet. 

- Vi har en aktieandel i Mengniu Dairies, og derfor er det vigtigt for Arla Foods at sikre en stabil vækst i hele selskabet - ikke bare for Arlas egne produkter. Jeg er derfor glad for, at Mengnius ledelse tager dette vigtige skridt til at gøre koncernledelsen mere international, og at de har valgt en af vores stærkeste marketingtalenter til opgaven, siger Finn S. Hansen, koncerndirektør med ansvar for Arlas internationale markeder. 

Artiklen fortsætter efter annoncen

I juni i år annoncerede Arla en investering, som gør Arla til aktionær i Mengniu sammen med Kinas største fødevarevirksomhed COFCO Corporation.

Jesper Colding får nok at se til i sin nye stilling som marketingsdirektør. Mejeriet Mengniu har nemlig mildest talt et dårligt ry i Kina, efter det har solgt mælk med kemikaliet melamin og andre farlige giftstoffer.