Kritikken af Arlas 'Tættere på Naturen'-reklamer fortsætter. For et par uger siden kritiserede Socialdemokraternes miljøordfører, Mette Gjerskov, reklamerne for at være vildledende.

Nu har Danmarks Naturfredningsforening (DN) og Forbrugerrådet meldt reklamerne til Fødevareregion Vest for at være vildledning og dermed i strid med fødevarelovgivningen. Det skriver Altinget.dk.

Artiklen fortsætter efter annoncen

I anmeldelsen skriver organisationerne, at Arlas reklamefilm med dyr og idylliske naturlandskaber "giver et indtryk af, at produkterne produceres i balance med naturen, hvilket konventionel landbrugsproduktion bestemt ikke gør." Organisationerne understreger, at vildledningen er alvorlig, fordi produkterne i Arlas reklamer er konventionelle og ikke økologiske.

- DN og FBR mener, at reklamerne via brugen af sloganet 'Tættere på naturen' samt brugen af billeder af idyllisk natur, som slet ikke svarer til den landskabs- og natursituation, der findes på Arlas konventionelle dyrkningsarealer, vildleder den naturinteresserede forbruger til at købe konventionelle landbrugsprodukter på trods af, at det netop er denne form for produktion, der belaster naturen allermest, skriver organisationerne ifølge Altinget.dk i deres anmeldelse.