Producenter af udstyr til pelsdyrbranchen laver højt på de stigende skindpriser. Hedensted Gruppen er for alvor tilbage på vækstsporet både på grund af de markante prisstigninger på minkskind og stort fokus på dyrevelfærd. Det skriver Børsen.

- Vi er meget tilfredse med, at vi for andet år i træk kan fremvise et regnskab med fermgang på alle poster, siger administerrende direktør Jens Jørgen Madsen til Børsen.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Regnskabet viste et resultat før skat på 37millioner kroner.

Ny lovgivning har også medvirket til, at aktiviteten hos Hedensted Gruppen har været større de seneste år. Koncernen har tydeligt mærket, at Dansk Pelsdyravlerforening og Dyrenes Beskyttelse i 2007 gik i brechen for, at minkenes vilkår blev forbedret.

Hedensted-koncernen har oplevet en markant stigning i efterspørgslen på større og bedre indhusning til mink, og ledelsen kan se i Fødevarestyrelsens tal, at det allerede har haft den ønskede effekt.