Den 1. september 2016 overtog KJ Klimateknik aktiviteterne fra dennes mangeårige strategiske samarbejdspartner Klima Design, der rykkede ind i de fælles lokaler i Thorning ved Kjellerup.

Kort tid efter, den 1. november 2016, solgte KJ Klimatekniks grundlægger, Kaj Johansen, begge selskaber til Allan Pedersen og Kaj Pedersen.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Kræfterne samles

Efter godt 3 måneder på posten er ejerne nu klar med den fremtidige virksomhedsstruktur-, og profil. De to virksomheder samles formelt til én virksomhed pr. 1. juli 2017, men allerede nu er det fremadrettede navn og logo på plads.

- Jeg har været meget observerende i den første tid, både internt og eksternt, fortæller direktør Allan Pedersen, og fortsætter:

- Vi har i vinterens løb deltaget på tre udstillinger, hvilket har været en enestående mulighed for at møde virksomhedens nuværende og potentielle kunder samt branchens aktører. Det er i perioden blevet stadig mere klart, at KJ Klimateknik fremstår som et stærkt brand med et utrolig godt renommé i Danmark. Det skal vi bevare, så derfor bliver KJ Klimateknik A/S også det fremtidige navn for den konsoliderede virksomhed.

Intelligente produkter

I følge direktøren er navnet Klima Design ikke særlig profileret. Her er det i højere grad firmaets produkt-betegnelser som f.eks. Pascal og Mayday, der er kendte. Disse produktbetegnelser vil leve videre, ligesom kompetencerne i organisationen bibeholdes og udvikles.

- Produktudviklingen indenfor ventilation og klimastyring vil i høj grad være på den elektroniske og intelligente side, fortæller Allan Pedersen.

Artiklen fortsætter efter annoncen

- Vi arbejder f.eks. med et særdeles spændende innovationsprojekt, som vil gøre husdyrproducentens dagligdag betydeligt mere bekvem.

Klima Design har gennem årene primært solgt sine elektroniske styringer og alarmanlæg til producenter af ventilationsanlæg samt til elektrikere. Endvidere er der solgt anlæg til dambrugssektoren og enkelte industrivirksomheder. I det nye regi vil KJ Klimateknik A/S fortsat betjene disse kundegrupper.

Ambitiøs udviklingsplan

Det nye dynamiske logo vil blive implementeret løbende fra nu af. Den første anledning til at anvende logoet bliver i forbindelse med en stillingsannonce for en ny salgskonsulent.

- Vi har naturligvis en plan om at udvikle og vækste virksomheden. Vi oplever allerede en stigende efterspørgsel efter vore produkter, og vi har gang i flere spændende projekter og samarbejder. Derfor ansætter vi nu en ny salgskonsulent, forklarer Allan Pedersen, der ligeledes oplyser, at virksomheden vil blive mere synlig og aktiv på de sociale medier.