Fødevarer skal sælges med identitet. Det mener LandboSyd, der oplever en stor efterspørgsel på fødevarer med identitet.

Derfor holder LandboSyd en temadag om netop dette den 25. maj. Her vil der være fokus på

Artiklen fortsætter efter annoncen

hvordan man som landmand og fødevareproducent kan positionere sig og skabe bedre økonomi i det marked. Det skriver LandboSyd i en en pressemeddelelse.

På temadagen samler LandboSyd en række indlægsholdere med erfaring på området for at sætte fokus på det, de mener, er fremtidens produkter.

Et globalt marked

Der vil blive sat fokus på hvad, der skal til for, at gå fra traditionel landbrug til en virksomhed med indtjening på forædlede og unikke produkter med identitet.

For at gøre dette vil der være seks oplæg fra eksterne videnspersoner samt virksomheder, der har formået at skabe nye værdikæder, og dermed har øget deres indtjening.

Som deltager får man også en bog med hjem, som Jesper Zeihlund har skrevet, der handler om, at han ønsker at ruste branchens til at se muligheden for at tilbyde kulinarisk interessante fødevarer med stedbundethed, unikke produkthistorier og ikke mindst fødevarerelaterede oplevelser til et marked, der vokser globalt. Det skriver LandboSyd i en pressemeddelelse.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Temadagen er fredag den 25. maj klokken 13.00 - 16.00 på Jens Terp-Nielsens Vej 13 i Aabenraa.