John Deere er blandt verdens mest værdifulde mærker i en årlig rangering gennemført af konsulentfirmaet Interbrand, John Deere er rangeret 88. i den bedste Global Brands-forskning. John Deere er flyttet fire pladser op fra sidste år. Interbrand anslår John Deere-mærket til nu at være ca. 5,4 mia. dollars værd-

- Et årti efter den globale finanskrise er de mærker, der vokser hurtigst, de, der intuitivt forstår deres kunder og dristige ikoniske træk, der glæder og leverer på nye måder, siger Charles Trevail, global administrerende direktør for Interbrand.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Varemærkevurdering er baseret på tre nøgleområder - den økonomiske udvikling af mærket; mærkeets indflydelse på købsbeslutninger og brandets styrke til at skabe loyalitet og bæredygtig kundeefterspørgsel.

- Denne anerkendelse lægger vægt på succesen hos vores 70.000 ansatte verden over, som hver dag arbejder for at levere på virksomhedens kerneværdier af integritet, kvalitet, engagement og innovation, siger Samuel R. Allen, Deere & Company formand og administrerende direktør.

John Deere har været med i Best Global Brand-ranking siden 2011, da Interbrand vurderede værdien af ??John Deere-mærket til at være 3,65 mia. dollars værd.