Kunderne betaler gerne for kvalitet, og de vil med ud og se, hvor dyrene går. Det oplever gårdbutik-ejer Peter Sørensen, som i halvandet år har drevet en gårdbutik ved Dronninglund sammen med sin hustru.

- Vi har erfaret, at folk gerne vil med ud at se, hvordan dyrene har det, og at de går op i, at de er blevet behandlet ordentligt, siger Peter Sørensen.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Han sælger kød fra Limousine-kvæg, der er født og opvokset i Danmark.

- Der er kort transport til slagtning, kødet hænger den tid, det skal og bør, og det skæres rigtigt. Det kommer der et godt produkt ud af, og det kan sagtens sælges. Man hører så meget om, at folk ikke vil betale for kvalitet, men det kan vi ikke genkende. Folk vil gerne betale for kvalitet, siger Peter Sørensen.

Netværk kan bruges til forretningsudvikling

Familien har været medlem af Dansk Limousine Forening i 12 år, og her har de fået et stort socialt netværk, som de kan sparre med, når det gælder produktion af højkvalitetskød til private forbrugere.

- Dansk Limousine Forening har et fantastisk socialt samvær, og vi har lært så mange mennesker at kende gennem foreningen. Den giver et fantastisk netværk, som vi kan bruge i det daglige arbejde med at udvikle forretningen, siger Peter Sørensen.

Artiklen fortsætter efter annoncen

I 2012 slagtede butikken 40 kalve, og Peter Sørensen håber på, at den positive udvikling fortsætter. Specielt omkring helligdagene stiger efterspørgslen markant. 

Forbruger-amok på kød i påsken

Også i år har Peter Sørensen travlt op til påske.

- Her skal vi være forberedte og have lagt slagtninger ind, så vi har de varer på lager, folk efterspørger, siger Peter Sørensen.

I gårdbutikken kan familien mærke, at de gammeldags retter er ved at vende tilbage i de danske hjem.

Artiklen fortsætter efter annoncen

- Vi sælger for eksempel meget indmad som hjerte, tunger og haler til oksehalesuppe. Vi får for tiden mange nye kunder, der har hørt eller smagt vores produkter hos bekendte, siger Peter Sørensen.