Lyt til artiklen:

Tre historiske brands forenes under samme navn

00:00
Hastighed: ???x
02:35

Franske Burel Group samler nu alle sine landbrugsaktiviteter under samme brand. Det fortæller virksomheden i en pressemeddelelse.

Fremover skal redskaber og maskiner fra Sulky, Prolog og Sky kendes under navnet Sky Agriculture, der endvidere får fælles brandfarver - grafitgrå og titanium hvid - for at skabe et smukt træk uanset traktorens farver.

Artiklen fortsætter efter annoncen

- At tage os tid, uden af forhaste os for at gøre tingene i den rigtige rækkefølge er en del af vores DNA, siger Julien Burel, bestyrelsesformand for Burel Group, der med sammenlægningen sigter på at skabe markant ny dynamik for salget på tværs af Europa.

- I 2018 skabte vi vores baseline - Farming Together - som indledningsvist sigtede på at etablere et link mellem vores tre brands Sulky, Prolog og Sky.

- I 2020 fortsatte udviklingen med den lovformelige reorganisering af koncernen internt og reorganiseringen af salg, eftermarked, service og reservedele. Vi startede så at sige med at renovere huset indvendigt før vi malede facaden i nye farver. Og nu kan vi offentliggøre kulminationen af vores arbejde - fødslen af brandet Sky Agriculture, siger Julien Burel.

For fremtiden

På tværs af de hidtidige tre brands solgte Burel group i sidste regnskabsår for omregnede 633 millioner kroner, hvor størsteparten blev afsat i Frankrig. Omkring 40 procent blev eksporteret til forhandlere og kunder ude i Europa, primært England, Polen og Tyskland. I Danmark er det Semler Agro, der eksklusivt forhandler gødningssprederne fra Sulky, der nu får navnet Sky.

Med det nye navn og en ny ekspansiv strategi sigter Sky Agriculture efter at hæve eksportandelen til 50 procent inden for en kort årrække.

Artiklen fortsætter efter annoncen

- Bare fordi det går godt, så betyder det ikke, at vi ikke skal ændre på noget, siger David Guy, der er administrerende direktør for Sky Agriculture.

- Vores koncern er solid og har opnået glimrende resultater i de senere år. Men ting kan ændre sig hurtigt, som vi oplevede med covid eller med krigen i Ukraine. Så vi er nødt til at være opmærksomme. Ved at samle vores tre brands under et samlet banner er vores mål at være med i fremtiden for bedre at understøtte landmænd, som de bevæger sig imod positivt landbrug, der lever op til miljømæssige og sociale udfordringer, siger David Guy.