Arla Foods er den fødevarevirksomhed, der har landets bedste image i 2011 ifølge den årlige imageundersøgelse lavet af LevnedsmiddelBladet.

- Det gør mig utrolig stolt at se, at Arla anerkendes af kollegerne i fødevarebranchen. Det er hårdt arbejde hver dag at sikre god ledelse, god kvalitet, god forretningsetik og alle de andre parametre i undersøgelsen, siger administrerende direktør Peder Tuborgh, Arla, og fortsætter:

Artiklen fortsætter efter annoncen

- Så det betyder naturligvis meget for os, at det også kan ses udefra - især af vores kunder. Det er en stor cadeau - ikke mindst til de kolleger, der arbejder på det danske marked, og de kan være særligt stolte over det flotte resultat, siger han.

Branchen undersøger sig selv 

Levnedsmiddelbladets undersøgelse omfatter et spørgeskema om fødevareindustriens omdømme generelt og inden for en række kategorier. 

Respondenterne er sammensat af ledere udvalgt fra de 100 største danske virksomheder i fødevarebranchen og deres kunder i cateringbranchen og grossist- og detailhandlen. 80 procent kommer fra fødevarebranchen og 20 procent fra cateringbranchen, grossist- og detailhandlen.

Der er gennemført ét interview pr. virksomhed, og virksomheden har ikke kunnet pege på sig selv.