Du har en ubetalt faktura, der er overskredet sidste betalingsfrist. Klik her for at betale.

Nyheder

Mink: SAGROs rådgivere knokler for at skaffe de bedste erstatninger

4. maj. | Indrykket af SAGRO I/S

Det er endnu uvist, hvor lang tid det kommer til at tage at udbetale erstatningerne til det nedlukkede minkerhverv.

Del artiklen:

Stort set alle tidligere minkavlere har valgt at lukke deres produktioner ned for bestandigt, og derfor står de tidligere minkavlere og SAGROs rådgivere overfor et stort stykke arbejde ift. at få registreret aktiverne ude på farmene og indberettet regnskabs- og produktionsoplysninger samt korrektioner, så erstatningerne kan beregnes.

- For nogle tidligere minkavlere, har det vist sig, at registreringen var mere omsiggribende end først antaget. Alt skal registreres ned til mindste detalje, så hvis man står overfor den opgave, må man forberede sig på, at det kommer til at tage lidt tid, siger Maria Eugster Klug, der er driftsøkonom hos SAGRO, og en del af minkteamet.

For SAGROs vedkommende er registreringsprocessen ligeledes en større omgang, da man står garant over for taksationskommissionen for, at de indleverede registreringer og oplysninger er korrekte.

Uenighed omkring erstatninger

I øjeblikket er de første testsager i behandling hos taksationskommissionen, og her er det rådgiverens opgave sammen med minkavleren at nå til enighed med kommissionen om, hvor høj eller lav den enkelte minkavlere erstatning skal være.

- Uden at sige for meget, kan jeg godt afsløre, at vi ikke er enige i kommissionens indledende udregninger i flere af de første sager. Men jeg har en forventning om, at vi nok skal nå til enighed, for disse indledende sager kommer til at danne præcedens for de kommende behandlinger, siger hun.

For Maria Eugster Klug og de andre medlemmer af minkteamet er man forberedt på at være helt tæt på processen, indtil hver enkelt minkavler har fået udbetalt den erstatning, han eller hun har krav på.

Tæt på kunderne

- Siden det skelsættende pressemøde, hvor det danske minkerhverv mere eller mindre blev aflivet, har vi forsøgt at være så tæt på kunderne som overhovedet muligt, og det er en af de ting, de har sat rigtig stor pris på. Så det fortsætter vi selvfølgelig med at være, siger hun.

Hun forventer, at der fortsat kan gå 3-5 år, inden alle erstatningerne er behandlede og udbetalt, og med en stor del af de tidligere minkavlere i SAGROs kundeportefølje, ligger der mange sager og venter på minkteamet i takt med, at taksationskommissionen dykker ned i bunken.

- Det er klart en af vores styrker ift. at hjælpe minkavlerne gennem processen. Vi er et stort team, der løbende sparrer med hinanden for at kunne give vores kunder den absolut bedste rådgivning. Det er en stor styrke ift. mindre revisionshuse, hvor man måske kun sidder med en enkelt mink sag, siger hun.


OBS! Når du gemmer kommentaren vil du modtage en mail med et link til aktivering. Din kommentar vil først blive vist når du har aktiveret den. Din email adresse vil selvfølgelig ikke blive vist!

Hold en god tone

Undgå personlige angreb og indlæg af markedsføringsmæssig karakter i kommentarerne.
Brug kun links i kommentarerne, såfremt det er relevant.

OBS.: Debatten modereres af portalens redaktion. Trusler, injurier eller andre lovstridige indlæg fjernes konsekvent.


Tak for din kommentar!

Vi er dog ikke helt færdige endnu. Vi har sendt dig en mail med et link til aktivering af din kommentar. Først når du har brugt linket vil din kommentar blive synlig på hjemmesiden.

Har du ikke fået en mail i løbet af 10 minutter kan det være fordi din mail service har frasorteret den som spam.

Udvalgte PARTNERS

Udvalgte PARTNERS produkter