Deutz-Fahr 7-serien, som udelukkende leveres med den trinløse TTV transmission, reduceres til to modeller på henholdsvis 226 og 246 hestekæfter, som får modelbetegnelsen 7230 og 7250.

Modelserien får et nyt design, som lægger sig tæt op ad den større 9-serie, og som blandt andet indebærer at traktorerne kan leveres med LED lys, som understreger det nye design. Modelserien opgraderes med nye motorer, som er klar til at overholde emissionskravet Stage 5, og ude foran er der monteret en ny affjedret foraksel, som har affjedringscylindrene monteret foran forakslen, og som har en længere vandring.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Nyindrettet kabine

Kabinen er opdateret til MaxiVision 2, hvor de fysiske rammer er som på den forrige model, men hvor indretningen er opdateret med blandt andet et nyt instrumentbord, som følger med, når rattet indstilles. Armlænet er redsignet, og frontliften betjenes nu fra kørehåndtaget og fra en rullekontakt lige som liften bag på traktoren.

Kabinen og motorhjelmen er rykket fra hinanden, så der er luft imellem de to komponenter. Ifølge Deutz-Fahr har det reduceret støjniveauet i kabinen, men det er endnu ikke underbygget med konkrete målinger.

Ny transmission

Mens de to modeller i 7-serien fortsætter med de nuværende modelnumre, tilføjes der et 5-tal i enden af modelbetegnelsen på de nye traktorer i Deutz-Fahr 6-serien.

6-serien kommer til at omfatte seks modeller og modelserien tilbydes nu med tre forskelige transmissioner. Ud over den trinløse TTV transmission og en semi-powershift transmission med fem gear og seks koblingsfrie trin, kommer 6-serien med en ny transmission kadet RChift. Liges som semi-powershift transmissionen har RChift også fem gear og seks powershift trin, men hvor førere i den traditionelle transmission selv skal skifte gear, kan gearskiftet i den nye transmission automatiseres.

Ved transportkørsel behøver føreren blot at vælge kørselsretning, hvorefter transmissionen automatisk skifter blandt samtlige 30 fremadgående gear. Ved markarbejde er det automatiske gearskifte begrænset til de seks powershift gear inden for et gearområde.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Transmissionen er udviklet sammen med ZF, og når transmissionen står i neutral, sænkes motoromdrejningerne til 900 o/min. Transportkørsel med 40 km/t sker med kun 1.158 o/min på motoren, og i lande hvor det er tilladt at køre 50 km/t kan de ske med 1.447 o/min.

Ny forakselaffjedring

Den nye 6-serie leveres også med en ny type forakselaffjedring, der enten er magen til, eller minder om det der er monteret på de større traktorer Deutz-Fakr 7-serien. Leverandøren af forakslen til de mindre modeller er Carraro, mens de største modeller kører med Dana foraksler.

Deutz-Fahr 6-serien med TTV transmissionen monteres med MaxiVision 2 kabinen, mens gearmodellerne monters med enten MaxiVision eller MaxiVision 2. Som standard kommer begge kabiner med et fem tommer infocenter der er monteret på kabinens A-stolpe. Som ekstraudstyr kan der leveres iMonitor 2 på enten otte eller tolv tommer.

Produktionen af den nye 6-serie i TTV-versionen går i gang efter sommerferien mens modeller med CShift kommer i løbet af efteråret.