Brødrene Staunsbæk satser trecifret millionbeløb på nyt anlæg for at sikre sin plads i markedet mellem mejerigiganter som Arla. Det skriver Børsen.

På et mejeriproduktmarked domineret af giganten Arla og andre store internationale spillere tager Mammen Mejeri A/S med brødrene Lars og Niels Henning Staunsbæk i spidsen nu fat på den første af en række investeringer, der skal sikre den privatejede osteproducent en større markedsandel i fremtiden.

Artiklen fortsætter efter annoncen

- Vi vil godt fremtidssikre virksomheden, så vi også er konkurrencedygtige om 50 år. Det kræver investering i et nyt anlæg, der er 100 procent optimeret, når det gælder energiforbrug, miljø og arbejdsmiljø. Det efterspørges af kunderne, og så er det nødvendigt at kunne producere et kilo ost til den rigtige pris, siger Lars Staunsbæk.

Arla fylder meget på hylderne i de danske butikker, men der er stadig plads til andre producenter. Og den sidste hyldeplads vil Lars Staunsbæk gøre alt for at vinde. 

- Er der ti meter kølereol med mejeriprodukter i en dansk butik, står der måske Arla-produkter på 9,50 meter af dem, og det, vi går efter, er at komme ind på den sidste halve meter. Men den er der også konkurrence om, siger han.

Investeringerne skal løfte produktionsniveauet fra syv millioner kilo ost til op mod fire gange så meget.